Regizorul se află în casting pentru un film despre drepturile femeilor arabe. De dragul lui, a studiat şi Islamul.
Cu ocazia premierei "Concertului" în Israel, cineastul Radu Mihăileanu i-a acordat un interviu lui Stephen Applebaum ("The Jewish Chronicle"), în care a vorbit şi despre următorul său proiect, intitulat provizoriu "La Source des femmes". Articolul poartă numele de "Regizorul pe care Ceauşescu nu l-a putut omorî" şi include numeroase date din biografia lui Radu Mihăileanu.
Cineastul explică şi de ce refuză revenirea la numele iniţial al tatălui său - pentru că ar simţi că l-ar "ucide" în acest fel. "I-am spus «Nu-ţi fă griji, n-o să uit niciodată că sunt Buchman în interior». Şi copiii mei vor şti asta, şi că îşi pot schimba numele, dacă vor. Dar ştim cine suntem, şi toată lumea ne ştie de evrei, aşa că asta nu reprezintă o problemă", susţine Mihăileanu.
Eroarea lui Benigni
Întrebat dacă italianul Roberto Benigni avea dreptul să facă "Viaţa e frumoasă", Mihăileanu răspunde că acest lungmetraj reprezintă "un caz special".
"Benigni nu a înţeles niciodată semnificaţia Shoah. Niciodată. Dar ce m-a întristat a fost că asta nu l-a preocupat niciodată. Nu a încercat niciodată să înţeleagă ce înseamnă să fii evreu. Asta, pentru mine, e greşeala cea mare", subliniază Mihăileanu.
Tocmai pentru a evita această eroare a dorit să cerceteze subiectul noului său film, "La Source des femmes", timp de trei ani. Conform unui sinopsis preliminar, acest lungmetraj se axează pe o "grevă a sexului" pusă la cale de femeile musulmane dintr-un sat izolat pentru a-şi convinge bărbaţii să le aducă apă dintr-o fântână aflată departe de localitate.
Subiect la firul ierbii
Mihăileanu a studiat Coranul şi Islamul pentru a se documenta pentru acest lungmetraj vorbit exclusiv în arabă, dar a şi