Samsarii auto din oraş caută autoturisme second-hand, dar nu mai vechi de doi ani, pe care le dau în Germania. Comercianţii au recurs la această măsură pentru că pe piaţa locală vânzările merg foarte rău.
Dealerii auto din Botoşani umblă mai nou după chilipirurile de pe piaţa auto autohtonă, pe care le vând apoi în Germania. „S-a întors roata. Înainte aduceam maşini din Germania. Acum ducem în Germania. Căutăm maşini rulate puţin, pe care reuşim să le luăm cu vreo 4.000 de euro mai puţin faţă de preţul de piaţă din Germania. Maşinile nu au căutare dacă au mai mult de doi ani de la prima înmatriculare“, a declarat Bogdan Sârcu, care se ocupă cu astfel de tranzacţii. Deşi nu ajung la acelaşi număr de maşini vândute ca acum doi ani, noua piaţă de desfacere le asigură existenţa dealerilor auto.
Vânează oferta firmelor de leasing
Nemţii au început să-şi achiziţioneze autoturisme şi utilaje din România pentru că preţurile de la ei din ţară au rămas aceleaşi, în ciuda crizei economice. „La noi au scăzut foarte mult preţurile în ultimii doi ani şi autoturismele scoase la vânzare sunt mult mai ieftine decât în Germania. La maşini scumpe, ce depăşesc 30.000 euro, diferenţa între preţurile de vânzare ajunge şi la 10.000 de euro“, a declarat Liviu Krause, dealer.
De câştigat vor avea cei care reuşesc să ducă în Germania autovehicule de lux, rulate puţin în ţară şi înmatriculate pe societăţi comerciale. „Eu am primit o comandă numai de maşini scumpe, de peste 30.000 de euro. Am luat legătura cu firmele de leasing pentru a găsi asemenea autoturisme. Nemţii ţin foarte mult la istoricul maşinii, iar firmele de leasing pot furniza acest istoric. Dacă mă voi înţelege la preţuri, voi duce peste 50 de maşini în Germania“, a mai spus Krause.
Dealerii care au reuşit să intre în această afacere sunt cei care au relaţii strânse cu omologii din