Noua lege fiscală, care taxează luxul, dublează taxele pentru proprietarii maşinilor puternice. Impozitele pentru persoanele care au maşini cu o capacitate mai mare de 2.000 cmc i-ar putea determina pe milionarii Banatului să-şi radieze unele autoturisme. Sunt însă și unii bogați care salută impozitul pe lux.
În momentul în care se căutau soluţii pentru a atrage cât mai mulţi bani la buget, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a opus creşterii TVA, găsind o variantă mai bună: creşterea impozitelor pentru maşinile de lux, „să geamă ăştia cu Q7”.
Într-un final s-a ajuns atât la creşterea TVA-ului cât şi la dublarea taxelor pentru maşinile scumpe. Milionarii timişoreni, care au adevărate „herghelii” de cai putere sub capotă, sunt afectaţi de măsurile de austeritate. Cap de afiş este un timişorean care are o maşină cu o capacitate de 13.798 cmc. Până la introducerea noii legi, impozitul pentru o astfel de maşină era de 10.000 de lei. Acum suma s-a dublat, ajungând la 20.000 de lei.
VEZI GALERIE FOTO cu mașinile milionarilor
Impozit cât o maşină
În top cinci este şi Arhiepiscopia Ortodoxă din Timişoara, care are în proprietate o maşină de 10.000 cmc, pentru care impozitul este de 15.000 de lei anual. Şi pentru maşinile mai mici, cu motoare de „doar” 6.000 cmc , impozitul ajunge la peste 8.000 de lei, echivalentul a 2.000 de euro. O astfel de maşină au Basel Al Baba, patron de centru comercial pe strada Brâncoveanu, dar şi impresarul Cristea Opria, al cărui Rolls Royce are 6.500 cmc. Pentru astfel de maşini, impozitul depăşeşte 8.000 de lei.
„E tâlhărie ce fac ei. Mă obligă să închid firma sau să mă duc şi să le înscriu în străinătate”, a spus Opria, care mai are un Mercedes ML de 3.200 cmc şi un Hummer cu motor de 7.000 cmc. Şi milionarul din Top 500 Forbes, Jabri T