Circa 25-30% din clientii Eureko Pensii de pe pilonul III al pensiilor private facultative au intarzieri de 1-2 luni la plata contributiilor, potrivit lui Besim Jawad, director general al companiei.
" Rata intarzierii platilor catre fondul de pensii private facultative a ajuns la 25-30%. Nu stim cand si daca acesti clienti vor mai relua platile in conditiile in care veniturile lor au scazut considerabil, iar companiile ofera din ce in ce mai putin acest beneficiu salarial propriilor angajati”, a declarat Besim Jawad (foto), in cadrul unei intalniri informale cu presa organziate cu ocazia incheierii manadatului sau in Romania.
La sfarsitul lunii trecute, fondul Eureko Confort administrat de Eureko Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private avea 3.142 de participanti si active totale in valoare de 940,75 milioane de lei. Cea mai mare parte a protofoliului de clienti de pe pilonul III ai companiei provin din segmentul retail, de unde si imposibilitatea participantilor de a continua plata contributiei in actualul context economic si al diminuarii veniturilor disponibile ale populatiei.
Contributia medie pe pilonul III este de 50-55 de lei, potrivit asteptarilor companiei.
“Initial , la lansarea pilonului III acesta a fost destinat oricui dorea sa economiseasca in plus pentru perioada incetarii activitatii profesionale. Acum insa, compania se gandeste sa fie mai selectiva cu clientii pe acest segment, vrem sa tratam produsul mai mult ca pe unul de asigurare si sa tintim mai mult clientii care-si pot permite sa plateasca o contributie mai mare”, a mai spus Jawad.
Citeste aici mai multe dintre concluziile lui Besim Jawad la final de mandat.
Eureko a investit in afacerea cu pensii private din Romania 36,7 milioane de euro fiind totdata si unul dintre cei mai activi jucatori din idnustria autohtona preluand pe pilonul II