- Diverse - nr. 596 / 20 Iulie, 2010 S-au implinit, la 17 iulie, 100 de ani de cand a fost realizat primul zbor in Romania, de catre Aurel Vlaicu, cu un avion proiectat si construit in tara noastra. Acest moment aniversar, cat si cel al zilei aviatiei au fost cu succes sarbatorite de catre Baza 71 Aeriana Campia Turzii, devenita nu de mult timp Flotila 71 Aeriana. Nu este o simpla schimbare de nume, transformarea si modernizarea Fortelor aeriene reprezentand un proces continuu de dezvoltare si integrare de noi concepte, strategii, doctrine si capabilitati, cu scopul de a crea structuri operationale suple, de a simplifica lantul de comanda-control si de a imbunatati eficienta si capacitatea de adaptare la noul mediu de securitate, deosebit de complex. Evenimentul sarbatorit in 18 iulie 2010, in cadrul zilei Portilor deschise, la Flotila 71 Aeriana, a fost urmarit cu multa atentie si admiratie de catre membrii Filialei Mures a Cadrelor Militare in Rezerva si Retragere si ai Filialei Veteranilor de Razboi prezenti si in acest an la manifestatii. Dupa intonarea Imnului Romaniei si prezentarea unor scurte biografii ale pio nerilor Aviatiei Romane si mondiale, Aurel Vlaicu si Henri Coanda, s-a dat citire Ordinului Sefului Statului Major General adresat Aviatiei Militare. Aviatia civila si sportiva a fost prezenta cu aparate de zbor fara pilot si avioane usoare de agrement, care si-au dovedit maiestria, fiind apreciati de cei peste 2.000 de participanti la manifestari. Punctul forte, desigur, l-a constituit evolutia aparatelor de zbor militare. Primul a fost un elicopter care a zburat aproape de participanti, s-a oprit la punct fix, i-a salutat pe acestia si a deschis drumul unui MIG-21 cu dubla comanda, ce a pornit cu viteza-i obisnuita in brazdarea cerului, dovedind inca o data, daca mai era cazul, inaltul profesionalism al pilotilor militari, apreciat nu numai i