Pe seama crizei, autorităţile şi instituţiile sălăjene sunt nevoite să reducă din cheltuielile cu bunuri şi servicii. Şefii direcţiilor deconcentrate renunţă la serviciile de pază şi curăţenie şi reduc la maximum cheltuielile de deplasări, hârtie de xerox, minutele vorbite de pe telefonul de serviciu şi chiar facturile la utilităţi.
Prefectura Sălaj mizează pe scăderea cheltuielilor ca urmare a reducerii de personal. Un bun exemplu este eliminare unui post de suprefect, reducându-se astfel un abonament de mobil, consumabile, deplasări cu maşina de serviciu şi altele.
„Încercăm să limităm cheltuielile cu bunurile şi serviciile, astfel încât să ne încadrăm în reducerea de 20%. Am luat toate măsurile necesare în acest sens însă. Din analiza execuţiei bugetare din primul semestru, această reducere nu va afecta activitatea din cadrul Prefecturii, cu atât mai mult cu cât pentru semestrul doi sunt preconizate restructurări de personal, care vor duce şi ele la scăderea cheltuielilor”, a explicat Alexandru Vegh, prefectul Sălajului.
Consiliul Judeţean (CJ) şi Primăria municipiului Zalău au transmis că măsurile de reducere a cheltuielilor pentru bunuri şi servicii vor fi incluse pe ordinea de zi în umătoarea şedinţă a CJ, respectiv a Consiliului Local.
A renegociat abonamentele la mobil
Directorul coordonator al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj, Romeo Sârcă, afirmă că se reduce tot ce se poate, prioritar fiind plata indemnizaţiilor de şomaj şi a subvenţionării locurilor de muncă.
El a mai adăugat că nu s-au alocat bani pentru motorină din martie şi instituţia este restantă la plata utilităţilor. „Ca măsuri concrete, am redus serviciul de pază de la 6.300 lei la 1.650 lei, prin punerea în funcţiune a unui sistem video de supraveghere şi monitorizare.
La telefoane am redus abonamentele de la 2.500-3.