Comisia Europeană publică o nouă strategie de stimulare a turismului European în contextul în care acest sector aduce venituri consistente la bugetul Uniunii. Strategia este cu atât mai necesară cu cât în ultima perioadă Europa s-a văzut nevoită să facă faţă unei concurenţe acerbe din partea unor ţări din Asia şi America de Sud.
Comisia Europeană publică o nouă strategie de stimulare a turismului European în contextul în care acest sector aduce venituri consistente la bugetul Uniunii. Strategia este cu atât mai necesară cu cât în ultima perioadă Europa s-a văzut nevoită să facă faţă unei concurenţe acerbe din partea unor ţări din Asia şi America de Sud.
Comisia Europeană a pregătit un plan de dezvoltare a turismului care cuprinde 21 de propuneri. Cele mai multe dintre ele vizează atragerea de turişti din ţările emergente cum ar fi China, Rusia sau Brazilia. Alte propuneri se concentrează pe stimularea turismului chiar în interiorul Uniunii Europene.
Specialiştii europeni au în vedere sincronizarea vacanţelor şcolare în statele membre astfel încât perioada de concedii să fie cât mai lungă. Totodată, se are în vedere înfiinţarea unui sistem de etichetare care să recompenseze şi să stimuleze serviciile de înaltă calitate.
Strategia atrage atenţia şi asupra nevoii ca destinaţiile turistice din Europa să devină mai accesibile persoanelor cu mobilitate redusă, cu servicii adaptate inclusiv pentru un public mai în vârstă. Specialiştii europeni mai recomandă şi concentrarea pe alte tipuri de turism, cum ar fi cel balnear, gastronomic sau sportiv.
În acelaşi timp se pune accent şi pe tehnologie. Astfel, în viitor rezervările ar urma să poată fi făcute şi prin intermediul telefonului mobil.
Antonio Tajani, comisar pentru industrie şi întreprinderi explică: „Proiectul nostru este concentrat pe patru axe. Prima vizează stimularea industriei şi