Deşi a fost una dintre cele mai încântătoare experienţe cinematografice ale anului 2004, precedentul film al lui Jean-Pierre Jeunet, Un long dimanche de fianľailles / O logodnă foarte lungă, n-a fost de bun augur pentru regizorul francez. Mai întâi, francezii i-au reproşat că e prea american, fiind produs de o companie deţinută de Warner Bros., aşa că i-au tăiat bugetul acordat de stat. Apoi, l-au descalificat la Festivalul de la Cannes pentru că avusese premiera în SUA, şi nu în Franţa, ca ţară de origine repet, după ce au hotărât că e prea american! La rândul lor, americanii s-au ferit să-l nominalizeze la Oscarul pentru cel mai bun film străin. Ce-i drept, la Césaruri s-a făcut ceva dreptate şi Un long dimanche de fianľailles a obţinut 5 premii din 12 nominalizări.
După 2005, Jean-Pierre Jeunet a dispărut o perioadă de pe harta cinematografică. Nu era ceva neobişnuit, având în vedere că ritmul în care lucrase ca regizor presupunea pauze de până la 4 ani (Delicatessen 1991; La cité des enfants perdus 1995; Alien: Ressurection 1997; Le fabuleux destin dAmélie Poulain 2001). La un moment dat, fanii au fost extaziaţi de informaţia că Jeunet va ecraniza cunoscutul roman Viaţa lui Pi al lui Yann Martel, dar în 2007 regizorul s-a retras din proiectul respectiv pe motive de buget redus.
Anul trecut, Jean-Pierre Jeunet a ieşit din conul de umbră cu Micmacs ŕ tire larigot, al şaselea lungmetraj al său, o comedie care îmbină ingeniozitatea cu nebunia şi hazardul cu precizia matematică. Filmul spune povestea lui Bazil, un bărbat care trăieşte cu un glonţ în cap în urma unui accident care i-a dat total peste cap viaţa şi aşa nefericită. Bazil a rămas orfan de mic, după ce tatăl său, genist de meserie, a fost ucis de o mină antipersonal, iar mama sa şi-a pierdut minţile. După ce a evadat din orfelinatul care-i făcea copilăria un iad, tânărul a ajuns să