În 2009, actriţa Adela Popescu a adus cele mai slabe vânzări revistelor glossy lunare pe coperţile cărora a apărut. Andreea Raicu pe coperta „Unica“ a vândut cele mai multe exemplare anul trecut, în timp ce Ramona Bădescu, pe prima pagină a aceleiaşi reviste, cele mai puţine.
În Statele Unite ale Americii, editorii revistelor glossy cu apariţie lunară evită să realizeze un cover story cu Gwyneth Paltrow, iar cotidianul „New York Post" chiar susţine că o copertă cu actriţa premiată cu Oscar pentru „Shakespeare In Love" ar fi „sinucidere la chioşcul de ziare".
Deşi nimeni în România nu are această „reputaţie" negativă, există anumite vedete care vând mai bine o revistă glossy atunci când apar pe copertă, în timp ce altele vând mai puţin, fie din cauza lipsei notorietăţii, fie pentru că nu au priză la public. Totodată, specialiştii media precizează că un factor important pentru numărul de exemplare vândute îl reprezintă inserturile oferite de revista respectivă.
Citiţi şi:
De ce moare muzica uşoară românească?
VIDEO Excentricii din showbiz
Adela Popescu şi colegele ei din „Aniela" au vândut cele mai puţine reviste atunci când au fost pe coperta revistei „The One", în octombrie 2009. „Demoazelele" îmbrăcate în rochii de bal de la 1900 au vândut cel mai slab, doar 7.000 de exemplare. Recordul de anul trecut este deţinut de Elle MacPherson, modelul australian poreclit „The Body" („Corpul" - n.r.), care a apărut pe coperta „The One" în aprilie 2009, iar publicaţia a vândut în luna respectivă 19.000 de copii.
Staruri internaţionale la mare căutare
În România, vedetele internaţionale au, de obicei, o priză mai mare la public. Revista „Cosmopolitan", care pune pe copertă aproape numai frumuseţi din străinătate, are parte de cifre de vânzări mai ridicate decât reviste autohtone precum „Unica" sau „Tabu".