Un act emis recent de Guvern le dă posibilitatea edililor să dubleze numărul personalului din aparatul administrativ. Cei mai mulţi dintre edilii nemţeni spun că au nevoie de personal în plus, dar că nu-şi pot permite să scoată posturi la concurs din cauza lipsei fondurilor.
Primăriile din judeţul Neamţ ar trebui să angajeze sute de oameni în plus, conform algoritmului stabilit printr-un act guvernamental emis recent.
Este vorba despre Ordonanţa 63 din 2010, care are în vedere măsuri de reducere a cheltuielilor în primării. „Se vorbeşte de reducere, dar, de fapt, s-a creat posibilitatea angajării a mii de oameni la nivel naţional, cu toate că ni s-a luat 25% din buget“, a declarat Ion Rotaru, primarul comunei Alexandru cel Bun. După cum precizează edilul, instituţia pe care o conduce ar trebui să aibă 32 de salariaţi, dublu faţă de numărul angajaţilor actuali.
Vrea să angajeze perceptor
Ion Rotaru crede că această ordonanţă îi permite să nu mai ţină cont de blocarea posturilor din administraţie. „Noul act normativ este mai puternic decât cel care bloca posturile şi, în consecinţă, vom angaja un arhitect şi doi şoferi pentru microbuzele şcolare. În viitor vom angaja şi un perceptor, care să bată din poartă în poartă şi să încaseze taxele de la oameni“, a explicat edilul din Alexandru cel Bun.
Primăria Piatra Neamţ are 438 de angajaţi şi, conform calculelor guvernamentale, ar trebui să plătească salarii pentru 733 de oameni. „Avem un total de 438 de angajaţi, dintre care 256 în Primărie, 129 la Poliţia Comunitară şi 53 de cadre medicale“, a precizat Radu Tudor, purtător de cuvânt al Primăriei Piatra Neamţ.
În cea mai mare comună din judeţ, Săbăoani, la Primărie ar trebui să mai fie angajaţi 29 de oameni, dar posibilităţile financiare limitează drastic perspectivele.
„Avem în acest moment 38