Agricola Bacău, cel de-al doilea mare producător de carne de pasăre, a înregistrat în primele şase luni ale acestui an o creştere de 17% în lei a cifrei de afaceri a grupului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, în linie cu estimările iniţiale ale reprezentanţilor companiei pentru acest an.
"Volumul de carne de pui comercializat în primul trimestru al acestui an a fost egal cu cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, iar veniturile obţinute din comercializarea cărnii de pui au fost mai mici cu aproape 7% faţă de trimestrul întâi al anului 2009. În trimestrul al doilea piaţa şi-a mai revenit, cu toate că primele cinci luni indică, în continuare, o scădere a consumului cu 4%", a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău, companie cu afaceri anuale de aproximativ 98 mil. euro.
El a completat că rezultatele companiei au fost influenţate de lansările de noi produse realizate de la începutul acestui an. Astfel, cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrate în această perioadă atât de divizia de salamuri crud-uscate şi preparate fiert afumate (în special de salamul de Sibiu), cât şi de cea de produse din carne de pui sau de produse semipreparate.
"La salamurile crud-uscate şi preparatele fierte afumate, obţinute la Salbac Dry Salami (una dintre companiile grupului - n.red.), vânzările au înregistrat creşteri de 42% în volum şi 48,8% în valoare faţă de perioada similară a anului trecut, în conditiile unei pieţe staţionare". Horoi a completat că salamul de Sibiu a înregistrat la finalul lunii mai o creştere de 7% a cotei de piaţă în volum faţă de luna iunie a anului 2009 şi 3% faţă de martie 2010, deţinând în prezent 36% din vânzările acestei pieţe.
La nivelul de grup, Agricola Bacău şi-a bugetat o creştere de 17% a cifrei de afaceri pentru anul 2010 şi o marjă netă a profitului de 3,5-4%, în condiţiil