În primul semestru s-au sustras 153 de autovehicule, dintre care 116 autoturisme, 16 automarfare şi 9 microbuze
Cele mai căutate sunt autoturismele de lux BMW şi Audi, ponderea la autovehiculele de categorie mijlocie fiind deţinută de "Renault" şi "Fiat"
Traficul cu autoturisme de lux furate din străinătate a dat mult de furcă poliţiştilor de frontieră, în prima jumătate de an numărul acestora crescând cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut. Potrivit unei statistici realizate de Poliţia de Frontieră, dintre cele 153 de autovehicule furate, 116 sunt autoturisme, 16 automarfare, 9 microbuze, 9 motociclete şi 3 autoremorci. "Principalul «furnizor» de autovehicule furate care tranzitează frontierele României rămâne, în continuare, Italia, iar persoanele implicate provin din România, R. Moldova, Ucraina etc.", se arată în statistica IGPF.
Din analizele efectuate de poliţiştii de frontieră în cazurile depistate în zonele de competenţă, s-a stabilit că, în general, reţelele de traficanţi sunt organizate pe două tipuri mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux (Chrysler, Mercedes, BMW etc.) şi cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie (Fiat, Opel, Seat etc.). La rândul lor, aceste două tipuri sunt subdivizate în mai multe grupuri de acţiune, respectiv grupa de recunoaştere (care identifică maşinile corespunzătoare "cererii"), grupa tehnică (confecţionează documentele false), grupa de transport (trece maşinile peste graniţe), grupa de valorificare (vinde maşinile de lux), grupa de supraveghere (are ca sarcină supravegherea şi derularea tuturor fazelor incluse în actul ilegal).
Furtul la comandă şi frauda la asigurări
În ceea ce priveşte modurile de operare şi rutele, statistica arată că "se practică" frauda la asigurări, dar şi furtul la comandă.
În primul caz,