Lipsa autorizatiei RAR, lipsa informatiilor despre activitatile prestate si neafisarea tarifelor, absenta termenelor de garantie pentru serviciile prestate si lipsa elementelor de identificare a unor piese, sunt cateva dintre problemele gasite de ANPC dupa un control facut la peste 900 de service-uri auto in prima parte a lunii iunie. S-au aplicat amenzi de aproape un milion de lei si s-a constatat ca la nivel national clientii au facut 138 de reclamatii in primul semestru, plangerile referindu-se la lucruri precum: neasigurarea service-ului si a pieselor de schimb, calitatea necorespunzatoare a reparatiei si perioada nejustificat de mare a retinerii masinii in service.
ANPC a controlat intre 2 si 15 iunie un total de 925 de operatori economici, la 493 dintre acestia constatandu-se abateri de la legislatia in vigoare. Au fost aplicate 286 de amenzi contraventionale insumand 988.500 lei si 360 de avertismente. S-a dispus masura opririi temporare de la prestare a serviciului pentru 101 operatori economici. Pentru 16 operatori economici s-a dispus masura opririi temporare de la comercializare a pieselor auto.
Iata cateva din neregulile gasite:
- Legalitatea functionarii operatorului economic - s-a constatat lipsa autorizatiei RAR la operatori economici din opt judete.
- Deficiente in informarea clientilor, de la lipsa informatiilor privind tipul serviciilor prestate si tarifele corespunzatoare (la unitati din 15 judete), pana la completarea incorecta a bonurilor de comanda (intr-un singur judet) si lipsa termenelor de executie din notele de comanda. (trei judete).
- Acordarea garantiilor. La unitati din opt judete lipseau termenele de garantie pentru serviciile prestate, iar la service-uri din patru judete lipseau certificatele de garantie eliberate de producatori/importatori.
- Nereguli la piesele auto existente in magaz