Bugetul clienţilor s-a micşorat cu 10% pentru că oamenii cumpără doar ce au nevoie
Criza a lovit în toate domeniile şi ajustările importante nu au ocolit piaţa de mobilă, iar efectele negative ale situaţiei economice dificile s-au tradus prin reduceri importante ale vânzărilor din acest sector în ultimele 16 luni.
"În 2009, am observat o scădere (n.r. - a pieţei de mobilă) cu 25% faţă de 2008. În 2010, scăderea faţă de anul precedent este de 10%", a declarat, pentru Curierul Naţional, Cristian Rusu, director general, Casa Rusu, un jucător important pe piaţa de mobilă.
Legat de scăderi, directorul Casa Rusu a menţionat că şi bugetul clienţilor s-a modificat în ultimul timp. "În ceea ce priveşte bugetul alocat de cumpărători pentru mobilă, acesta a fost micşorat, cam cu 10% faţă de anul trecut. Aceasta pentru că, într-adevăr, consumatorii merg mai mult pe achiziţionarea de bunuri de strict necesar; astfel, dacă s-a produs o schimbare în mentalitate în acest sens, automat bugetul alocat se restrânge", a explicat oficialul Casa Rusu.
"În ultima perioadă, românii se uită mult mai atent la ce achiziţionează. Astfel, ei trebuie să găsească într-un produs atât utilitate, cât şi un design plăcut. Exemplu: locul pentru televizor a crescut simţitor pentru că plasmele sunt tot mai căutate şi mobila trebuie să se plieze pe dorinţele clienţilor", a mai spus Cristian Rusu.
Asociaţia Producătorilor vede o altă evoluţie de piaţă
Cifrele legate de piaţă ale Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR) nu coincid cu cele ale companiei Casa Rusu, scăderile fiind mai mici, iar previziunile pentru anul acesta par optimiste în comparaţie cu evoluţia de până acum a pieţei. Astfel în viziunea asociaţiei vânzările de mobilă ar putea creşte în acest an la 980 milioane de euro, de la 970 milioane euro în 2009, când ar fi scă