Trecerea spitalelor în administrarea autorităţilor locale a fost anunţată foarte mult în ultimul timp de către reprezentanţii Ministerului Sănătăţii. Consiliul Judeţean a aprobat în urmă cu câteva săptămâni trecerea a trei spitale în administrarea sa. Este vorba despre Spitalul Clinic Judeţean Mureş, Spitalul Municipal Târnăveni şi Preventoriul TBC Gorneşti.
O modificare adusă Legii Spitalelor prevede reintroducerea Consiliilor de Administraţie în spitale. Propunerile din partea Consiliului Judeţean, a consiliilor locale şi ale primarilor au fost făcute. Cel puţin declarativ. Direcţia de Sănătate Publică, reprezentantul Ministerului Sănătăţii în judeţ, a trimis propunerile la Bucureşti. Fie din cauza procesului greoi, fie din cauza restructurărilor sau alte cauze de natură politică, ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, nu a semnat încă ordinele de numire în funcţie a membrilor acestor consilii de administraţie.
Astfel, pentru spitalele clinice universitare, respectiv la Târgu Mureş Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, Spitalul Clinic Judeţean şi Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant, în aceste consilii membrii sunt: reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, reprezentanţi ai Universităţii de Medicină şi Farmacie şi reprezentanţi ai autorităţilor locale. Consiliul Judeţean îşi desemnează membrii pentru Spitalul Clinic Judeţean Mureş. În afară de membrii titulari care votează mai participă şi alţi reprezentanţi cu rol consultativ din partea Colegiului Medicilor, Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor şi din partea sindicatelor.
Pentru spitalele din oraşe precum Sighişoara, Reghin, Târnăveni, Iernut şi altele, din Consiliul de Administraţie fac parte cinci reprezentanţi. Doi sunt numiţi de către Consiliul Local, unul este numit de către primar şi încă doi numiţi de Ministerul Sănătăţii reprezentată în