Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez Den Braven, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri de 40%, până la 16,3 milioane de euro, datorită dublării exporturilor şi a vânzărilor către magazinele de bricolaj.
Din cauza reducerii puternice a investiţiilor în proiecte mari din domeniile rezidenţial, industrial sau comercial, lucrările de renovări au salvat consumul de materiale de construcţii în primul semestru.
"Creşterea vânzărilor din cadrul marilor reţele de magazine specializate a fost influenţată de lipsa din acest an a proiectelor mari din construcţii, care în trecut determinau firmele să cumpere cantităţi mari pe stoc, pentru care obţineau discounturi considerabile. În prezent, deoarece majoritatea lucrărilor sunt mici, foarte multe firme de montaj preferă să cumpere direct de la raft cantităţi mai reduse de materiale, pentru a nu-şi bloca fondurile", a declarat Adrian State, directorul general al Den Braven România.
80% din vânzările companiei pe piaţa locală s-au adresat lucrărilor de renovare, care au majorat în primul semestru cu 25% volumul vânzărilor de spume poliuretanice, principalul produs al Den Braven România.
Excluzând exporturile de 6,9 mil. euro, pe piaţa locală vânzările companiei au crescut în primul semestru cu 7% comparativ cu perioada similară din 2009, până la 7,5 milioane de euro.
"Faptul că se cumpără materiale de construcţii în România, într-o piaţă care traversează momente extrem de dificile, nu poate fi decât un semnal pozitiv pentru acest sector, iar rezultatele obţinute ne îndreptăţesc să credem că vom atinge creşterea de 10-15% bugetată pentru acest an. O tendinţă importantă remarcată în ultimele luni este preocuparea din ce în ce mai intensă a românilor de a-şi termoizola propriile locuinţe în perspectiva unei ierni care va solicita costuri energetice mai mari dec