În primele şase luni din acest an 12 mărci auto au înregistrat creşteri de vânzări, în condiţiile în care piaţa a scăzut cu 25%. Iunie a fost prima lună de creştere a întregii pieţe din ultimii doi ani.
Pe fondul creşterii pieţei auto în luna iunie cu 10% faţă de aceeaşi lună din 2009, numărul brandurilor care au revenit pe plus luna trecută a urcat la 20, în condiţiile în care în aceeaşi perioadă a anului trecut toţi jucătorii înregistrau scăderi de peste 50%, potrivit jucătorilor din piaţa auto.
"Luna iunie a fost cea mai bună lună de până acum şi probabil va fi cea mai bună lună din întreg anul. Este normal să avem atât de multe mărci auto care să fi crescut, în special la nivelul lunii trecute. Din păcate, la finele acestui an ne aşteptăm ca toate mărcile de volum să înregistreze un rezultat negativ, deoarece piaţa totală va scădea şi în acest an", a subliniat Alin Tapalagă, director general al Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrate în prima jumătate a acestui an de mărcile BMW şi MINI, cu un avans de 41% respectiv 25%. Cea de-a treia marcă din segmentul premium din top este Porsche, ale cărei vânzări s-au apreciat cu 11%, la peste 30 de unităţi. Celelalte mărci care au raportat creşteri de vânzări în primul semestru au fost Great Wall, Daf, Scania, Chevrolet, Mazda, Ford, Volvo Trucks, Honda şi Lada.
BMW a fost şi cea mai bine vândută marcă premium, cu aproape 700 de maşini, în condiţiile în care Audi a comercializat peste 530 de unităţi, în scădere cu 25%, iar Mercedes-Benz a vândut 480 de maşini, în declin cu 44%.
"Există în continuare o putere de cumpărare importantă, însă datorită instabilităţii politice şi economice anumiţi clienţi amână decizia de cumpărare în astfel de momente. Preţul de achiziţie r