Primăria Craiova a tăiat din servicii şi birouri de-a valma, fără a lua în calcul şi criteriile în baza cărora oamenii vor fi daţi afară. Mai mulţi angajaţi susţin că se află deja pe lista neagră.
Deocamdată, organigrama de criză defalcată a Primăriei Craiova e secretă.
„Nu vi se poate pune la dispoziţie propunerea pentru noua organigramă“, a răspuns Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al municipalităţii, la solicitarea de consultare a documentaţiei. Singurele date confirmate ieri de oficialii implicaţi sunt că, din organigrama actuală, în care sunt de 510 angajaţi, 54 vor pleca prin externalizare odată cu Direcţia de asistenţă şi protecţie socială, iar 395 este numărul total pe care îl permite noua structură a aparatului municipal. Rezultă că trebuie să rămână fără loc de muncă 61 de oameni. Nimeni nu suflă o vorbă despre distribuţia de personal pe direcţii şi servicii. Mulţi dintre angajaţi susţin că se află deja pe listele de concediere şi stau pe la uşa şefilor pentru a-şi îndulci soarta. Directorii neagă faptul că au făcut tabele nominale.
Criterii există, dar „după“
Reorganizarea primăriei este din start susceptibilă de nelegalitate, întrucât nu are la temelie nici unul dintre criteriile prevăzute de lege în cazul concedierilor în masă. Directorii primăriei au fost puşi să intre cu bocancii în servicii şi birouri pentru a ajunge la numărul de angajaţi stabilit vineri pentru fiecare direcţie, serviciu şi birou. Împărţeala a fost făcută pe specific şi volum de activitate şi pe număr actual de angajaţi. Cum vor fi oamenii daţi afară? În lipsa criteriilor proprii stabilite cu sindicatele în limitele cadrului legal, sunt aplicabile cele din Legea 329 din 2009, care se referă la îndeplinirea condiţiilor de pensionare, calificativul obţinut la ultima evaluare a performanţelor profesionale individuale, existenţa unor sancţiuni