Un bucureştean care şi-a cumpărat un Citroën C1 reclamă numeroase nereguli: maşina este fabricată cu un an înainte decât cel cerut şi nu are toate dotările variantei comandate.
În martie, un bucureştean în vârstă de 39 de ani şi-a cumpărat un Citroën C1, în valoare de 8.000 de euro. Încă de la primirea maşinii, bărbatul a avut numeroase surprize neplăcute: maşina nu era fabricată în 2010 aşa cum a cerut, ci în 2009, lufturile maşinii erau inegale, iar tapiţeria era alta decât cea cerută.
De cealaltă parte, oficialii firmei Citroën România neagă toate acuzaţiile aduse şi spun că maşina e "conformă". Reprezentanţii protecţiei consumatorului îi recomandă bucureşteanului să aştepte un răspuns de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), iar dacă acesta nu-l mulţumeşte, poate să dea Citroën în judecată.
Reclamă mincinoasă?
"Pe 10.03.2010 am comandat un autoturism Citroën C1, varianta de echipare SX, an de fabricaţie 2010. Aceste lucruri sunt trecute şi pe «bonul de comandă »", spune bucureşteanul. Când a primit maşina şi a citit documentele, a aflat că autoturismul era fabricat în 2009, şi nu în 2010, aşa cum era trecut în bonul de comandă.
"Nu am fost informat nici măcar în momentul ridicării maşinii cu privire la această eroare. Practic, dacă vreau să vând maşina, deja am pierdut 15% din cauza acestei erori. Pe de altă parte, din factura proformă reiese că am plătit pentru varianta Citroën C1 - X 1.0i 5p, deşi eu am comandat varianta Citroën C1 - SX 1.0 5p. Atât în prezentarea de pe pliante, cât şi din configuratorul de pe site-ul www.Citroën.ro, varianta SX se poate configura doar cu tapiţerii din velur, acest lucru nu s-a întâmplat la maşina mea, tapiţeria fiind confecţionată din alt material. Asta nu este reclamă min - cinoasă?", se întreabă el.
Acestea nu sunt singurele nereg