Bogdan Naumovici vorbeşte despre situaţia economică, despre publicitate, dar şi ipostaza de tată şi cea de pasionat de motociclete. Publicul larg îl ştie din reclama cu „ăla negru de respira greu“. În lumea publicitarilor, este unul dintre cei mai titraţi creativi.
„Adevărul": Cum defineşti brandul Bogdan Naumovici?
Bogdan Naumovici: M-ai băgat în ceaţă! Nu m-am gândit până acum la mine ca la un brand. Dacă vorbim din punct de vedere profesional, cred că sunt un om care rezolvă problemele altora şi o face chiar într-un mod simpatic, pentru că ia grijile de pe capul clienţilor. Nu m-am gândit la mine decât ca la Bogdan Naumovici publicitarul.
Le ia şi banii...
Aşa e. Banii s-au făcut uşor în România, iar lumea nu e zgârcită. În schimb, cei din multinaţionale sunt zgârciţi, iar de ăştia mă feresc cât pot.
Cum refuzi clienţii?
Ţin foarte mult la timpul meu, ţin să avem suficient timp pe care să-l dedicăm proiectelor, să ne ocupăm cu atenţie de ele. Nu mă întind mai mult decât mi-e plapuma şi nu mai cred în întreprinderi mari. La agenţia mea, shopul de idei 23 Communication Ideas, am pornit în 2006 cu 10 oameni, iar acum suntem tot 10. Nu mă interesează să angajez. Eu nu mai cred în oameni mulţi şi buni, ci într-o echipă mică şi flexibilă. Am încercat treaba asta la agenţia Leo Burnett şi nu a mers. Eram aproape 200 de oameni, însă tot 10 munceau.
E adevărat că publicitatea te uzează?
Nu. Au fost multe legende cu publicitari care au făcut o campanie bună apoi au eşuat. Şi-au apărut comentarii de genul: «Uite, mă, săracul, n-a mai făcut nimic, l-a omorât publicitatea». Nu, el atât a putut, săracul. E ca-n televiziune, ca-n muzică. Sunt mulţi care dispar după un sezon, după un an. Mie mi se pare că poţi rămâne veşnic „tânăr" în publicitate.
Cineva comenta pe internet că Bogdan Naumo