Germanii de la Rewe vor să aducă în România şi supermarketurile de cosmetice Bipa, după ce au ajuns la afaceri de 1,37 mld. euro în comerţul alimentar cu reţelele Selgros, Billa şi Penny Market.
Grupul Rewe, al doilea mare jucător din comerţul local după Metro, a înregistrat în acest an marca Bipa în România, brand cu care deţine primul loc pe segmentul magazinelor de cosmetice în Austria, şi a confirmat interesul pentru o nouă lansare în retailul local.
"Suntem interesaţi de piaţa românească, cât şi de alte ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est, pentru extinderea Bipa. Nu vă putem da însă detalii despre o eventuală lansare a reţelei în România, deoarece acestea nu există în prezent", a declarat pentru ZF Corinna Tinkler, un purtător de cuvânt al grupului Rewe.
Cel mai mare business al Bipa se realizează în acest moment în Austria - piaţă pe care reţeaua a raportat în 2009 o cifră de afaceri de 576 mil. euro cu aproape 570 de magazine.
Un magazin Bipa listează circa 8.000 de produse, număr similar articolelor din oferta unui supermarket alimentar, iar majoritatea cosmeticelor sunt poziţionate pe segmentele mediu şi inferior de preţ.
Retailul modern specializat e încă o nişă de piaţă
În România, primele magazine mari de cosmetice au fost deschise de reţelele Ina Center şi Beauty Shop în urmă cu aproximativ 10 ani, iar printre cele mai recente lansări de branduri pe piaţa de profil se numără Douglas, DM Drogerie Markt şi Marionnaud.
În total, pe o piaţă de 22 de milioane de consumatori sunt mai puţin de 100 de magazine operaţionale, ceea ce arată că retailerii de profil au încă o acoperire slabă a pieţei româneşti.
Numărul redus de jucători pe piaţă şi scăderea chiriilor în malluri şi în spaţiile comerciale stradale ar putea explica interesul lanţurilor de magazine de cosmetice pentru extinderea la nivel