Teamnet International, furnizor local de soluţii IT pentru companii, a câştigat un contract de 8,4 milioane de lei (2 milioane de euro), fără TVA, pentru a oferi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) soft pentru interoperabilitatea agenţiilor de urgenţă interconectate la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, numit şi serviciul 112, potrivit unui anunţ de pe e-licitaţie. ro.
Compania va furniza pachete software şi sisteme informatice şi servicii de dezvoltare software. Contractul, care a fost atribuit la sfârşitul lunii iunie, este finanţat din fonduri europene. Teamnet a fost singurul ofertant. Compania, care a obţinut anul trecut un profit brut de 950.000 de euro la afaceri de 12,8 milioane de euro, face parte din grupul Asesoft, controlat de omul de afaceri Sebastian Ghiţă. STS este operatorul serviciului de urgenţă 112, lansat la nivel naţional în 2005, în urma unei investiţii de 40 de milioane de euro. Serviciul a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer. Serviciul are peste 700 de angajaţi, din care circa 600 sunt operatori. Potrivit datelor STS, serviciul 112 poate primi simultan 1.200 de apeluri, din care 100 pot fi preluate instantaneu. Numărul apelurilor către serviciul 112 s-a ridicat anul trecut la 23,91 milioane.
De asemenea, Poşta Română va organiza în luna septembrie o licitaţie pentru achiziţionarea de tehnică de calcul în valoare de 6 mil. euro, fără TVA, potrivit sursei citate mai sus. Poşta vrea să cumpere computere personale, cititoare de coduri de bare, imprimante laser şi matriciale şi servere. Contractul va fi valabil 48 de luni de la atribuire. Companiile care vor să participe la lictaţie trebuie să depună o garanţie de 500.000 de lei (117.000 de euro).
De curând, Poşta