Ordonanța prin care operatorii de cablu, telefonie sau internet nu vor mai putea pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelora fost publicată în Monitorul Oficial. Astfel, puteți să-i acționați în instanță și să le cereți daune dacă companiile de profil include astfel de clauze în contract.
La 19 iulie, ordonanța prin care poți rezilia unilateral un contract dacă nu esti mulțumit de serviciile de cablu sau internet a fost publicată în Monitorul Oficial.
Povestiți-ne ce probleme ați întâmpinat când ați încercat să vă reziliați contractul.
Ce câștigă clienții
Dacă până acum erai obligat să plătești contractul pe întreaga durată a acestuia – de un an sau doi, în funcție de perioada pe care l-ai semnat – acum, dacă este nemulțumit de serviciu îl poți rezilia și asta fără a plăti vreo taxă. Până acum dacă renunțai înainte de data încheierii acestuia, erai obligat să plăteși ori contravaloarea contractului ori o taxă de reziliere care putea ajunge și la câteva sute de lei. “Dreptul consumatorului la denunțarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înțelegere între părți, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părților referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunțării unilaterale”, se arată în textul legii.
Citiți și Cele mai mici tarife practicate de operatorii de telefonie mobilă europeni
Atenție însă!. Cu toate că legea îţi dă dreptul să renunţi la contract dacă eşti nemulţumit de calitatea serviciilor, în cazul în care ai beneficiat de o ofertă promoţională, atunci vei fi obligat să-l despăgubeşti pe operatorul de telefonie mobilă dacă renunţi la abonament. Dar, nici în aceste condiţii, operatorul nu va putea să impună o clauză de reziliere, spune Iulian Urban, inițiatorul acestei legi.