Marco Kind, chief marketing officer la Vodafone, afirma ca multinationalele nu vor mai putea evita criticile venite din partea clientilor in social media, un canal care cere interactiune si sinceritate.
“Corporatiile sunt de regula speriate de critici, de unde si aceasta tendinta de respingere a clientilor nemultimiti, de evitare a unui raspuns la nemultumirile acestora. Nu mai este cazul in social media, care cere interactiune si sinceritate”, afirma Marco Kind (foto), prezent in cadrul evenimentului connect fb, organizat de Evensys.
In opinia sa, o companie ar trebuie sa ignore echipa de relatii publice, care uneori tinde sa devina “schizofrenica” in momentul in care vede comentarii negative in legatura cu un produs sau serviciu care apartine respectivei companii. O greseala capitala ar fi ignorarea sau respingerea unor astfel de comentarii.
Din luna octombrie a anului trecut, operatorul de telefonie mobila Vodafone are o echipa de opt oameni cu ajutorul carora gestioneaza prezenta companiei pe Facebook.
Dupa opt luni echipa este formata in continuare din opt oameni, care apartin mai multor departamente – PR, brand media, online, customer care.
“Am pornit de la zero, fiecare din cei opt oameni neavand experienta in social media. Daca la inceput am setat responsabilitati pentru fiecare membru, pe parcurs am renuntat la acest dialog. Promovez lucrul «la comun», unde fiecare poate veni cu idei proprii pe care apoi le asamblam”, afirma Kind.
Sedintele de strategie au loc in fiecare vineri, timp de o ora.
“Am ales ziua de vineri pentru ca avem parte de o atmosfera mai relaxanta, in tiparul retelelor sociale”, spune Marco Kind.
Potrivit acestuia, Facebook reprezinta o modalitate foarte ieftina de promovare, unde compania poate primi feedback si poate interactiona mai bine cu utilizatorii decat in cazul televiziunii. @