În timp ce clasa de mijloc este plină de datorii, fără locuri de muncă şi disperată, fiind cea mai afectată de criza economică mondială, bogaţii o duc, în continuare, bine. New York Times a încercat să caute, în acest week-end, exemple care să arate că şi această categorie socială a simţit efectele recesiunii - poate există cineva care să renunţe la noul Ferrari din cauza crizei datoriilor din zona euro.
Însă, se pare că bogaţii au suferit destul de puţin de pe urma crizei şi şi-au revenit foarte repede, scrie Yahoo News, citând Market Watch.
"Cei care au bani să cheltuiască, îi cheltuiesc"
Retailerii de lux au anunţat creşteri destul de mari pentru această perioadă.
Astfel, Tiffany & Co a anunţat că vânzările din primul trimestru la nivel mondial au crescut cu 22%. Gigantul Louis Vuitton Moet Hennessy, care comercializează branduri de la Fendi şi Givenchy la Moet & Chandon Champagne, plus binecunoscute genţi Vuitton, a declarat că, în Statele Unite, vânzările au crescut cu 20% în primul trimestru, în timp ce vânzările de bijuterii şi de ceasuri au avansat cu 58%.
În acelaşi timp, federaţia elveţiană a producătorilor de ceasuri a afirmat că exporturile de ceasuri de lux către SUA au avansat cu 12%, în mai. Nordstrom a anunţat că vânzările au avansat cu 14%, în luna iunie, iar cele ale Richemont - care include branduri precum Cartier, Dunhill şi Van Cleef & Arpels - sunt de asemenea pe trend crescător. Sunseeker Club, cel mai mare dealer din SUA de ambarcaţiuni britanice de lux, a spus că afacerea are o creştere puternică din nou. "Cei care au bani să cheltuiască, îi cheltuiesc", a apreciat dealerul.
Persoanele bogate nu consideră că o duc bine
Acestea nu sunt exemple izolate, potrivit consultanţilor Cap Gemini, cei bogaţi văzând anul trecut cum valoarea averilor lor reîncepe să crească. Cu toa