Pentru a justifica lipsa creditarii bancile invoca de cele mai multe ori cererea slaba, dar piata demonstreaza ca de multe ori costul mare al imprumuturilor este cel care ii tine pe romani departe de imprumuturi, pentru ca unele din creditele ieftine se vand foarte bine.
Un exemplu este imprumutul de consum in lei cu o dobanda fixa de 7% pe an la lei, lansat de BRD in 2010, cu care banca a reusit intr-o perioada promotionala de doua luni sa egaleze vanzarile din 2007 - 2008, potrivit lui Lucian Cojocaru, director executiv al departamentul comercial BRD-SocGen.
Banca a oferit imprumutul Expresso de primavara in lei in cadrul unei promotii care a tinut doua luni, pana pe 31 mai, dobanda fiind fixa de 7% pe an (DAE 12,47%). BRD a vandut peste 35.000 credite, ajungand chiar la peste 5.000 de credite pe saptamana, in perioada de varf, volum care egaleaza vanzarile bancii produse similare din perioada de avant a creditarii, anii 2007 - 2008, a declarat Lucian Cojocaru pentru DailyBusiness.ro.
In prezent, BRD ofera imprumut de consum in lei cu o dobanda fixa de 8% pe an.
Banca a vandut totodata in cadrul programului Prima Casa credite de peste 250 de milioane de euro, fiind in varful ierarhiei bancilor care au creditat cel mai mult in acest program, alaturi de BCR. "Cea mai mare parte a cererii s-a indreptat catre locuinte vechi. Deocamdata nu a existat timpul fizic necesar pentru ca persoanele care doresc sa-si construiasca o locuinta sa obtina autorizatie de constructie dupa adoptarea noii variante a programului, aceste cereri ar putea sa inceapa sa vina abia de acum incolo", a mentionat directorul comercial al BRD.
Debitorii persoane fizice au fost cei mai afectati de aparitia crizei, ceea ce a condus la reducerea creditarii retail in cadrul bancii, atat din cauza cererii scazute, dar si ca o decizie a conducerii. Sca