Nu mai e un secret că şi în judeţul Mureş poliţia rutieră a scos pe şosele o nouă generaţie de radare, începând cu luna aprilie, capabile să scape de detectoarele şoferilor. După patru luni de la introducerea celor 10 radare în dotarea agenţilor de poliţie din judeţul Mureş, l-am intervievat pe şeful serviciului rutier Lucian Archiudean pentru a afla cât de operative sunt aparatele şi câţi vitezomani au căzut în plasa noilor radare.
Reporter: Care este pulsul accidentelor rutiere în primul semestru al anului 2010?
Lucian Archiudean: Dacă ne referim la primele şase luni ale anului în curs pot să vă spun că pe raza judeţului Mureş s-au produs 70 de accidente rutiere grave, dar care reprezintă o scădere uşoară de risc rutier cu 5, 40 %, raportată la numărul de accidente rutiere grave înregistrate anul trecut în cursul aceleiaşi perioade. Îmbucurător este faptul că riscul rutier la persoanele decedate a scăzut cu 29%.
Rep: Principala cauză care a dus la această scădere, putem spune că este reprezentată de noile radare ale poliţiei rutiere?
L.A.: Sunt două cauze, dacă până în luna aprilie noi aveam în doatare cinci aparate radar de tip vechi, în urmă cu patru luni baza materială s-a îmbogăţit cu încă zece aparate marca Autovision, indetectabile la nivel de judeţ, care, după ce ne-au fost date în exploatare, ne-au ajutat să depistăm în trafic mai mulţi şoferi care creează una dintre cele mai mari probleme în siguranţa rutieră: viteza excesivă. Tocmai de aceea pot să vă spun că introducerea noilor radare a dus la scăderea acestor accidente de viteză. Noile radare au o tehnologie care permite ţinerea lor în stand-by, ceea ce le face de nedetectat pentru detectoarele radar. În momentul în care este declanşată pornirea, vitezomanul este surprins în flagrant înainte de a mai putea reacţiona.
Rep: Câte sancţiuni s-au întocmit vitezomanil