O treime dintre iubitorii de fotbal români care au vizionat meciurile de la Campionatului Mondial de Fotbal 2010 din Africa de Sud au trăit emoţiile competiţiei în faţa unui televizor capabil să redea imagini de înaltă definiţie (High Definition - HD), reiese dintr-un studiu realizat de LG Electronics, în perioada campionatului. "Am realizat acest studiu pentru a identifica adoptarea noilor tehnologii de către consumatorii români, în contextul primei transmisii HD a unui campionat mondial de fotbal", a declarat Sorin Spinu, senior sales manager home entertainment LG Electronics România.
Conform studiului, 33% dintre cei chestionaţi au urmărit meciurile de fotbal de la Cupa Mondială 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind: televiziunea (98%), site-ul oficial FIFA (9%) şi reţelele online de socializare (4%). În ceea ce priveşte locurile în care au fost urmărite meciurile, acestea au fost acasă cu familia (76%), acasă cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), în baruri (15%).
Referitor la gradul de cunoaştere a tehnologiei HD, studiul relevă că aproximativ jumătate dintre respondenţi (47%) asociază tehnologia HD cu o calitate mai bună a imaginii, în timp ce o treime dintre aceştia nu au auzit de termen sau nu au ştiut să răspundă la întrebarea din chestionar. Tehnologia HD este confundată de cele mai multe ori cu recepţia semnalului TV în mod digital (16% dintre respondenţi).
În ceea ce priveşte penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel: 23% este reprezentată de televiziunea digitală prin satelit, iar 20% prin cablu digital. 12% dintre telespectatorii chestionaţi, care folosesc conexiune analogică sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a trece pe digital.
O treime dintre iubitorii de fotbal români care au vizionat meciurile de la Campionatului Mondial de Fotbal 2010 din Africa de Sud au