Aproximativ 3.000 de oameni mor, anual, în accidentele produse pe drumurile din România şi aproximativ 9.000 sunt răniţi grav. Statisticile arată că alte peste 100.000 de persoane sunt rănite uşor.
STUDIU: Aproximativ 70.000 de şoferi obişnuiesc să se urce băuţi la volan, după modelul "una mică, nu strică"
Numărul mare de decese a atras atenţia şi celei mai mari organizaţii de Prevenţie Rutieră din lume – La Prevention Routiere Internationale (PRI).
“Guvernanţii trebuie să înţeleagă faptul că banii cheltuiţi cu educaţia şi prevenţia rutieră reprezintă o investiţie şi nu bani aruncati. Statul are pierderi mult mai mari din cauza vieţilor pierdute în accidentele rutiere”, ne-a declarat Joop Goos, preşedintele PRI, aflat pentru câteva zile în România.
În perioada 20-23 octombrie, PRI, împreună cu Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC), va organiza, la Bucureşti, Forumul Internaţional de Educaţie şi Prevenţie Rutiera.
Educaţia – singura şansă
Generalul (r) Virgil Vochină, presedintele AVAC, spune că singura şansă de scădere a mortalităţii pe şosele este educaţia. „Guvernanţii ne-au lăsat baltă. Ei dau vina pe criză, atunci când vine vorba de infrastructură şi educaţie rutieră. Criza nu se vede însă şi pe şosele, pentru că românii preferă să renunţe la multe lucruri, dar nu la maşină, iar moartea pe şosele nu alege. Ea nu are culoare politică şi plătesc oameni nevinovaţi. Mai mult, principalele drumuri din ţara noastră nu sunt iluminate. Dacă s-ar investi in infrastructură sistematizare şi iluminat ar scădea şi numărul accidentelor şi al morţilor. Dacă nu facem ceva, o sa ne «specializăm» în numărat morţii pe străzi”, a declarat Virgil Vochina, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie.
Pedepse simbolice
În România, cei care se fac vinovaţi de producerea accidente