Pentru că nu-şi permit să plece din oraş, mulţi îşi petrec timpul admirând vitrinele magazinelor şi mergând la film, biliard, bowling sau concerte speciale în centrele comerciale. Sursa: VLAD STĂNESCU
Mii de români îşi petrec vacanţele prin mall, fără să cumpere însă mare lucru. Reprezentanţii centrelor comerciale spun că traficul vizitatorilor s-a menţinut la un nivel apropiat de cel din primăvară, deşi se aşteptau la o scădere odată cu începerea concediilor. Pentru a păstra interesul publicului, aceştia organizează concerte, programe pentru copii şi diverse tombole.
La plimbare prin mall şi în timpul săptămânii
Circa 70% dintre români nu au bani să meargă în vacanţă, relevă un studiu al companiei Gfk. Asta înseamnă că îşi petrec timpul liber prin parcuri, la terase şi în centrele comerciale. Cel puţin aşa rezultă din statisticile managerilor de mall.
"Dacă până în luna iunie, traficul de luni până vineri se situa între 55.000-65.000 vizitatori, iar în weekend de circa 85.000-95.000 vizitatori, de la finalul lunii iunie observăm entuziasmaţi că traficul a crescut considerabil şi în cursul săptămânii, ajungând foarte aproape de cel înregistrat în zilele de weekend - diferenţa fiind acum de doar aproximativ 6.000-7.000 de vizitatori", susţine Israel Visel, Mall Manager Cotroceni Mega Fun.
Şi reprezentanţii mallului din Băneasa s-au lăudat cu succesul campaniilor de cumpărături nocturne, care le-ar fi adus zeci de mii de clienţi.
Reduceri consistente încă din luna iunie
Retailerii au fost însă nevoiţi să introducă reduceri consistente încă de la începutul verii, semn că vânzările nu cresc, ci dimpotrivă. Primele cifre indică scăderi de până la 30% faţă de anul trecut. Şi asta deşi magazinele sunt pline de promoţii, multe dintre acestea optând să susţină din propriul buzunar creşterea TVA-ulu