Omul de afaceri Daniel Guzu, care a fondat afacerea cu lacuri şi vopsele Fabryo (fosta Guzu Chim) vândută către fondul de investiţii suedez Oresa, a decis anul acesta să intre din nou pe piaţa de vopsele, cu brandul Duraziv, în care va investi într-o primă fază un milion de euro.
Guzu se întoarce astfel pe piaţa în care a fost prezent timp de 14 ani, până la sfârşitul lui 2008, când a ieşit din afacerea Fabryo. Guzu a încasat împreună cu soţia sa în mai multe etape circa 20 mil. euro din vânzarea acţiunilor pe care le deţinea la Fabryo, o parte din bani fiind investiţi în producătorul de materiale de profiluri metalice şi adezivi Duraziv.
Omul de afaceri nu a putut să intre pe piaţa de vopsele timp de un an din cauza unei clauze de noncompetiţie din contractul cu fondul de investiţii Oresa Ventures, care a expirat în luna februarie a acestui an.
După expirarea clauzei, Guzu a decis să intre din nou pe piaţa de vopsele cu brandul Duraziv, urmând să fie în competiţie cu Fabryo, care a devenit anul trecut cel mai mare jucător de pe piaţa de lacuri şi vopsele decorative, cu afaceri de 35,4 mil. euro.
"După cum stiţi este o pasiune mai veche de-a mea. Sunt în afaceri din '94 şi în scurt timp de la debutul în zona antreprenorială am ales să mă focusez pe piaţa de lavabile şi tencuieli decorative. Îmi place şi am convingerea că pot face din nou o treabă bună, aşa că după doi ani de pauză am decis să revin pe piaţa pe care o cunosc foarte în detaliu. Am luat această decizie analizând toate activităţile în care sunt implicat", a declarat Guzu pentru ZF.
Compania a început din această lună să vândă câte puţin din toate produsele, având în vedere că fabrica are deocamdată o capacitate de producţie redusă de 40 de tone pe zi de vopsele şi tencuieli.
"Investiţia încă nu este finalizată, suntem la început şi capacitatea de producţie nu est