Primele târguri imobiliare au apărut în 2002
Iar doi ani mai târziu au apărut evenimentele ce aveau în prim-plan apartamentele
În urmă cu 6-8 ani existau doar câteva târguri imobiliare. Le puteai număra pe degete, dar ca în orice linie de business piaţa a crescut şi s-a diversificat. Acum discutăm de circa 14 ediţii/an, la nivel naţional, pentru acest gen de evenimente. Prezenţa unui dezvoltator, a unei agenţii sau o companie din domenii conexe la un târg de specialitate va însemna vizibilitatea şi percepţia brandului unei companii/unui produs în piaţă, cu condiţia ca evenimentul ales să răspundă nevoilor şi obiectivelor participantului. Într-o piaţă concurenţială este foarte important să ştii să-ţi canalizezi eforturile acolo unde trebuie. Când încerci să faci prea multe, te disipezi ca mesaj şi nici utilizarea bugetului nu aduce rezultatele scontate.
"Piaţa târgurilor imobiliare s-a aşezat. Vorbim de o educare a tuturor părţilor implicate, de la organizatori la expozanţi şi clienţi", a declarat, pentru Curierul Naţional, Luciana Petrescu, market & communication expert şi director general al Net Worth Advisory, companie de consultanţă.
După anii '90, când printre primele expoziţii apărute erau cele de IT & C, în 2002 vedem primele târguri imobiliare. "Primul târg, care a avut loc acum 8 ani, a fost unul de vile. Era organizat de Impact în cadrul World Trade Center. Aceasta a fost prima mişcare de promovare a produselor imobiliare direct către client, altfel decât prin intermediul agenţiilor imobiliare", a mai spus Luciana Petrescu. Peste încă doi ani a apărut şi primul târg cu apartamente. "Din târgul de vile a apărut TNI (în urmă cu 6 ani) care - până în prezent - este cel mai mare şi mai important târg imobiliar din România. Alte evenimente de profil apărute pe parcurs sunt: Condominium, care ulterior a ajuns Domus Expo, Tim