Criza care a cuprins tot globul a provocat, în mod firesc, încurcături şi în planurile de afaceri ale companiilor din industria aerospaţială şi de apărare. Tăierile de fonduri guvernamentale, programate a finanţa cheltuieli pentru înzestrarea armatelor, sunt la ordinea zilei, pe toate continentele şi nu se întrevăd schimbări radicale, în bine, în viitorul apropiat. Cel mai mare târg de profil din lume, care are loc o dată la doi ani la Farnborough, în Marea Britanie, şi care s-a deschis zilele trecute, are rolul de a da un impuls în domeniu şi de a redefini viitorul industriei aerospaţiale şi de apărare, în funcţie de noul context internaţional.
Afacerile în domeniu se desfăşoară pe decenii întregi, întrucât durata de viaţă a produselor sale (avioane, tancuri, elicoptere, sateliţi etc.) este programată a fi de zeci de ani. Anul acesta, la Farnborough se observă cu uşurinţă preocuparea marilor producători în privinţa reducerii costurilor de exploatare a produselor lor. Starul expoziţiei este noul avion de pasageri al celor de la Boeing, modelul 787 - Dreamliner. Prototipul cu numărul 003 a ajuns pentru prima oară pe continentul european şi şi-a dezvăluit secretul care îl face uşor şi care îi va reduce consumul de combustibil cu cel puţin 20%. Boeing 787 - Dreamliner este construit, în mare parte, din materiale compozite de carbon. Sunt, de fapt, aceleaşi plăci din materiale compozite din care este făcut şi avionul multirol Eurofighter, unul dintre competitorii din cursa pentru dotarea Forţelor Aeriene Române.
Construirea lui Boeing 787 - Dreamliner arată, pe de-a-ntregul, paradoxurile din această lume a aeronauticii. Aşadar, compania americană lucrează în acest proiect, tocmai în ceea ce priveşte materialele compozite, cu compania Alenia Aeronautica, parte a grupului italian Finmeccanica. Italienii sunt membri ai consorţiului european,