Vânzările locale de băuturi răcoritoare şi snacksuri ale gigantului american PepsiCo, care deţine brandurile Pepsi şi Lay's, s-au redus cu un ritm de peste 10% (double digit) în volum în al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeşi perioadă din 2009, potrivit raportului financiar al grupului.
Un ritm de declin de două cifre (peste 10%) a fost înregistrat de companie şi în primul trimestru al anului pe segmentul snackurilor din România, astfel încât scăderea la semestru poate fi estimată la peste 10% în volum pentru brandurile Lay's, Star Foods, Krax şi Cheetos, care i-au adus producătorului prima poziţie pe piaţa de profil.
PepsiCo activează în România prin două companii, Star Foods şi Pepsi Americas (fostul îmbuteliator Quadrant Amroq Beverages), care în acest moment sunt în proces de fuziune.
Pe divizia locală de băuturi răcoritoare, grupul a comunicat detalii în rapoartele sale din 2010 doar pentru trimestrul al doilea al anului.
"Creşterile double-digit (de peste 10% - n. red.) ale volumelor vânzărilor de băuturi din Turcia, Marea Britanie şi Franţa, precum şi avansul mid-single-digit (în jur de 5% - n. red.) din Rusia au fost compensate parţial de scăderile double-digit din Ucraina şi din România", se arată în raportul pe al doilea trimestru al PepsiCo.
La nivel local, divizia de băuturi răcoritoare a americanilor a avut şi anul trecut un ritm de declin de peste 10% în volum, comparativ cu 2008, scăderea valorică a afacerilor fiind de 20%: îmbuteliatorul Pepsi Americas a raportat la Registrul Comerţului afaceri de 160,3 mil. euro pe anul trecut, faţă de 202,2 mil. euro în 2008. Mai mult, profitul producătorului american s-a redus la jumătate anul trecut faţă de 2008, ajungând la 16 mil. euro.
Într-un singur an, giganţii din soft drinks Pepsi şi Coca-Cola au trecut de la creşteri de vânzări double digit la scăderi de pest