Mai uşor de parcat decât berlinele, monovolumele mici au ieşit din zona urâţeniei şi au devenit mai atractive pentru familişti.
Costă aproape la fel ca berlinele, au dotări similare şi se comportă decent pe drum, însă sunt mai uşor de parcat în oraş, înghit mai multe bagaje şi oferă soluţii practice imposibil de aplicat pe o maşină în trei volume. În acelaşi timp, sunt trecute cu vederea de români, în continuare preocupaţi să aibă un portbagaj cât mai mare, oricât de neinspirat este legat acesta de restul maşinii.
Monovolumele au ieşit de ceva vreme din zona strictului utilitar şi a urâţeniei fără limite şi au devenit maşini mai atractive pentru cei care vor să-şi transporte familia şi bagajele fără a avea impresia că se uită lumea compătimitor la ei. O scurtă privire asupra celor mai interesante modele lansate anul acesta ar trebui să ne edifice.
Citroën C3 Picasso: accent pe design
Citroën a mizat totul pe cartea designului şi a sentimentului de relaxare la bordul unei maşini asemănătoare unui cinema în aer liber. Este destinată celor care vor ca maşina lor să declare lumii ceva despre propriul stil de viaţă: nonconformist, vesel, dinamic.
Plusuri
La cei 4 metri lungime ai săi, C3 Picasso oferă spaţiu la discreţie pentru cinci adulţi, precum şi un habitaclu futurist care te binedispune instantaneu. Materialele sunt de bună calitate, iar spaţiile de stocare abundă. Ţinuta de drum este uimitor de stabilă dacă ne gândim că maşina este practic un cub pe roţi.
Minusuri
La viteze mai mari de 100 km/h, zgomotul motorului umple habitaclul şi devine deranjant. În plus, suspensiile te zgâlţâie în permanenţă, iar motorizările de 110-120 de cai îţi impun un condus rezervat şi calm. Patru stele la EuroNCAP nu sunt nici ele un motiv de laudă.
Versiune recomandată
1.6 VTI 120 CP Exclusive
Putere şi cuplu maxim: 1