Deşi premierul Boc a anunţat, în februarie, că din iulie 2010 se va putea circula pe autostradă, între Bucureşti şi Ploieşti, constructorii afirmă că lucrările vor dura mai mult.
Pe aproape 50 de kilometri, din cei 62 km cât prevede proiectul pentru Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3), lucrările de construcţie sunt în diverse stadii de execuţie. Lipsa de bani îi împiedică însă pe constructori să termine mai repede lucrările. Lucrările avansează la autostradă, se lucrează şi noaptea, însă nu sunt suficienţi bani pentru a accelera lucrările şi a turna asfaltul, se plâng constructorii. O echipă a ziarului România Liberă s-a deplasat la faţa locului pentru a observa stadiul lucrărilor. Cu excepţia a trei-patru kilometri, la care se adaugă şi porţiunea urbană de şase kilometri, pe toată lungimea viitoarei autostrăzi utilajele şi echipele de constructori lucrează atât la compactarea terasamentului, cât şi la turnarea betoanelor.
În prima porţiune a autostrăzii, între Bucureşti şi Moara Vlăsiei, care însumează 19,6 kilometri, constructor este consorţiul Pizzarotti-Tirena. Lucrările de şantier se desfăşoară în majoritatea punctelor de lucru, incluzând construcţia unor poduri şi porţiuni de kilometri întregi unde se lucrează la terasament. În Ştefăneşti, în zona Balta Creţuleasca, cercetările arheologice au fost încheiate, după aproape un an de la descoperirea unei necropole, chiar la picioarele unui pod. „Se lucrează continuu, am turnat betoane, însă totul se face în funcţie de bani. Avem promisiuni de la Transporturi că în 2011 vom primi finanţare pentru a demara construcţia la porţiunea urbană a autostrăzii care ar trebui să facă joncţiunea între zona Petrichioaia şi zona de centură. Dacă vor fi bani, totul va putea fi dat în funcţiune în 2012, ne-a declarat responsabilul de şantier. La fel stau lucrurile şi pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploieşti, contract