A lucrat în industria cărnii şi a înfiinţat zeci de ferme de animale şi abatoare, apoi a construit drumuri. Acum când este la un pas de pensionare, visează să circule ca în Occident pe şoselele din Olt.
Îşi aminteşte cu drag de anii în care a construit abatoare şi ferme de animale în judeţ. Atunci străinii erau cei care veneau şi cumpărau carne de la noi, în timp ce acum aici nu se mai produce nimic. „Am construit un abaotor unde se tăaiu şi se preparau 1000 de porci pe zi, am înfiinţat o crescătorie de berbecuţi la Drăgineşti Olt, erau 10 000 de capete, am făcut un abator de bovine la Caracal şi o fabrică de preparare, unul la Balş şi două crescătorii de bovine la Corabia. Veneau ruşii şi arabii şi cumpărau de la noi, iar după revoluţie, făceam conserve din carne pentru trupele NATO”, a spus Iliuţă Necă.
Drumuri ieşite din uz
Din 1998 a ajuns la Consiliul Judeţean, la Direcţia Tehnică şi de Investiţii şi are în grijă între patrimoniul judeţului, dar şi cele 40 de drumuri judeţene. Chiar dacă ar vrea să facă şosele moderne în judeţ, se loveşte de cea mai mare problemă a zilelor noastre, lipsa fondurilor. De aceea îi plac proiectele europene. „Am reabilitat jumătate din drumurile din judeţ, dar mai avem de lucrat la ele. Prima cauză pentru starea actuală a drumurilor este lipsa fondurilor, apoi faptul că infrastructura este îmbătrânită. Un drum făcut pe vremea lui Ceauşescu care trebuia să ţină maşini de maxim 20 de tone şi era traversat de câteva maşini nu poate să fie bun pentru traficul de azi”, a explicat Iliuţă Necă.
Admiră firmele de construcţii străine
Soluţia o reprezintă fondurile UE care te învaţă să lucrezi profesionist. „ Aşa obţinem bani şi mulţi. Putem să facem o lucrare aşa cum trebuie, de la un capăt la altul, fără să peticim nimic, cu şănţuleţe, cu tot ce trebuie, ca în străinătate. Iar firmele care câş