Consumul bunurilor de folosinţă îndelungată trebuie relansat, în condiţiile în care companiile care comercializează electronice, electrocasnice şi mobilă, dar şi furnizorii de servicii anunţă scăderi de vânzări în continuare. Unul dintre motoarele de creştere poate fi chiar mediul rural, s-au pus de acord oamenii de afaceri, care au încercat, la solicitarea Ziarului Financiar, să traseze pârghii menite a accelera cererea pentru aceste bunuri şi servicii. În momentul de faţă, satul, unde este concentrată 45% din populaţia ţării, cheltuieşte cu 26% până la 71% mai puţin pe mobilă, produse de uz caznic, telefoane sau aparate foto-video decât persoanele din mediul urban. Concluzia este simplă - potenţialul de creştere este mare, dar este nevoie de măsuri suplimentare, ca sprijinirea primei achiziţii, investiţiile în infrastructură sau relansarea creditării.
Şapte gospodării româneşti din 10 sunt dotate cu maşini de spălat şi doar 4 au combină frigorifică. La sat, oamenii încă mai folosesc apa din fântână pentru igienă, iar mulţi nu au construit încă o baie în interiorul casei, în timp ce în majoritatea ţărilor europene, locuinţele, fie din mediul urban, fie din cel rural au toate utilităţile, reţeaua de internet având acoperire de 100%, iar vesela este lăsată pe mâna maşinii de spălat. " Mediul rural are un potenţial mult neexploatat. Nu este nevoie să lansăm produse speciale, la preţ redus având ca ţintă oamenii de la sat, chiar dacă bineînţeles componenta de preţ este foarte importantă în această perioadă. Sunt mulţi oameni cu venituri peste medie la sat care au diverse activităţi în agricultură sau în prelucrare şi care pot deveni clienţi constanţi ai retailerilor de electrocasnice, dar pentru asta trebuie investit în infrastructură", este de părere Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex, unul dintre principalii jucători pe piaţa retailului de elect