În Franţa o grevă a controlorilor aerieni, care se încheie joi, a provocat serioase perturbări şi nemulţumirea foarte multor turişti. Este pentru a treia oarã anul acesta cã în Franţa are loc o astfel de grevã. Controlorii aerieni francezi sunt de fapt nemulţumiţi de perspectiva centralizãrii europene a controlului aerian, reformã cunoscutã sub numele de "cerul unic european".
În Franţa o grevă a controlorilor aerieni, care se încheie joi, a provocat serioase perturbări şi nemulţumirea foarte multor turişti. Este pentru a treia oarã anul acesta cã în Franţa are loc o astfel de grevã.
Controlorii aerieni francezi sunt de fapt nemulţumiţi de perspectiva centralizãrii europene a controlului aerian, reformã cunoscutã sub numele de "cerul unic european".
Ei se tem cã acest "cer unic european" va avea unele consecinţe nefaste, printre altele reducerea de posturi şi un stress sporit la locul de muncã.
Din pãcate, momentul a fost extrem de prost ales pentru ca greviştii sã-şi poatã asocia şi simpatia publicului. În ultimile douã zile au fost publicate în presã şi difuzate la televiziune numeroase reportaje cu oameni nemulţumiţi, blocaţi în aeroporturi, obosiţi şi dezamãgiţi mai ales din cauza faptului cã urmau sã plece în vacanţã.
Potrivit unor lideri sindicali greva ar fi putut evitatã dacã dialogul cu conducerea s-ar fi derulat cum trebuie. Pentru companiile aeriene implicate în grevã, precum Air France, nimic nu este mai nefast şi neproductiv în materie de publicitate decît imaginea unei familii care nu s-a putut duce în vacanţã dupã ce a visat la plecarea respectivã timp de un an şi a mai şi fãcut economii drastice ca sã poatã pleca pe timp de crizã.
În Franţa, însã, sindicatele sunt deseori acuzate cã se grãbesc sã facã grevã înainte de a negocia, ceea ce este de neconceput în alte ţãri, precum Germania. În virtutea reformei de care am