Americanii de la Ford vor sa intre puternic pe piata japoneza, si asta dupa ce companiile japoneze Toyota si Honda au inregistrat recorduri de vanzari pe piata din Statele Unite.
Noul sef al diviziei Ford Motor Co din Japonia, Tim Tucker, a declarat vineri ca este optimist cu privire la potentialul Japoniei, o piata practic inchisa pana acum pentru producatorii straini.
''Stim ca ne vom majora afacerile '', a declarat seful diviziei Ford Motor Co din Japonia, la lansarea in Tokio a modelului sport Kuga. Ford isi propune sa lanseze in total 5 modele pe piata nipona pana in 2012. Printre acestea s-ar putea afla si un model hibrid, avand in vedere apetitul japonezilor pentru masinile eco.
Americanii au vandut anul trecut in Japonia doar 2.200 autovehicule, in conditiile in care piata auto a fost estimata la 3 milioane de masini.
Potrivit analistilor auto, planurile Ford nu sunt atat de hazardate pe cat par, la prima vedere. Americanii au cucerit, incet, piata asiatica, din India, Thailanda si pana in China. De exemplu in India, Ford a vandut 30.000 de vehicule anul trecut si estimeaza vanzari de 130.000 de vehicule in 2010.
De altfel, Tucker a vorbit la lansarea Kuga in Japonia despre noua strategie a Ford de a investi in fabrici in Orient. ''Oportunitatile pietei asiatice sunt uriase. Ford este mai bine pregatita sa raspunda recentelor evolutii de pe piata automobilelor mini din Japonia si din alte state asiatice si poate reduce costurile prin majorarea productiei'', a declarat noul sef de la Ford.
La nivel international, Ford a incheiat primul trimestru din 2010 cu un profit peste asteptari, de 2,1 miliarde de dolari.
Ford recastiga piata americana
Contraatacul celor de la Ford vine dupa o perioada de 2 ani in care japonezii au reusit sa domine vanzarile de pe piata americana.