(...) Toate-s vechi şi nouă toate; Ce e rău şi ce e bine Tu te-ntreabă şi socoate;(...)
Numărul tot mai mare de publicaţii pretins ştiinţifice editate în România, expresie nu atât a unei „explozii“ a cercetării medicale, cât a campaniilor de marketing prin care diverse societăţi editoriale doresc să capitalizeze prin vânzarea de publicitate în publicaţii cât mai „lucioase“ (chiar dacă aparenţele nu sunt susţinute de conţinut, aşa cum dovedeam noi, recent, chiar la această rubrică) sau a dorinţei universitarilor de a avea acces facil la o publicaţie prin care să îndeplinească oricum modestele cerinţe de promovare academică, concurenţa tot mai mare dintre revistele acestea, deci, face ca periodice prestigioase, publicate sub egida unor societăţi ştiinţifice reprezentative naţional, să ajungă să aibă probleme la realizarea sumarelor. (...)
Publicitate Desigur, eforturile echipelor redacţionale pot şi trebuie să facă diferenţa... Un exemplu extrem, în acest sens, îl constituie trimestrialul Societăţii Române de Pediatrie, REVISTA ROMĂNĂ DE PEDIATRIE, condusă de dnii prof. dr. Valeriu Popescu (redactor şef) şi dr. Andrei Zamfirescu (redactor şef adjunct). Din cele 15 articole cuprinse în nr. 1/2010 (vol. LIX), nu mai puţin de nouă poartă semnătura unuia din cei doi pediatri, maestru şi elev... (...)
Articolul integral îl puteţi citi în ziarul nostru, Viaţa medicală.
(...) Toate-s vechi şi nouă toate; Ce e rău şi ce e bine Tu te-ntreabă şi socoate;(...)
Numărul tot mai mare de publicaţii pretins ştiinţifice editate în România, expresie nu atât a unei „explozii“ a cercetării medicale, cât a campaniilor de marketing prin care diverse societăţi editoriale doresc să capitalizeze prin vânzarea de publicitate în publicaţii cât mai „lucioase“ (chiar dacă aparenţele nu sunt susţinute de conţinut, aşa cum dovedeam noi, recent, chia