La vârful retailului de bricolaj, unde lupta pentru primul loc este foarte strânsă, strategiile de expansiune au dictat în primul semestru şi trendurile afacerilor Praktiker şi Dedeman.
Businessul Dedeman a rămas pe creştere, pe fondul inaugurării a cinci magazine în ultimul an, în timp ce vânzările companiei germane au continuat să se contracte într-un ritm similar celui raportat pe 2009 faţă de anul anterior.
Dedeman şi Praktiker, cele două reţele de magazine care îşi dispută primul loc în retailul local de bricolaj, au raportat ieri date despre vânzările din primul semestru. Germanii de la Praktiker au anunţat vânzări nete de 96,5 mil. euro, în scădere cu 12,4% (14% în lei) faţă de S1 din 2009, în timp ce Dedeman a raportat un avans al afacerilor în linie cu estimările pentru întregul an.
"Relansarea economică din Europa de Est avansează lent. Chiar dacă Ucraina pare să se recupereze mai bine, situaţia economică din România, Bulgaria şi Ungaria rămâne dificilă", se arată în raportul Praktiker, companie care deţine 26 de magazine la nivel local.
Declinul afacerilor vine pe fondul lipsei proiectelor de expansiune în intervalul iulie 2009-iunie 2010, în condiţiile în care cererea de materiale de construcţii şi amenajări interioare continuă să scadă în acest an.
În 2009, germanii şi-au frânat expansiunea internaţională din cauza crizei, ceea ce la nivel local s-a tradus prin reducerea numărului de deschideri de magazine la o singură unitate, faţă de 5 proiecte noi în 2008.
La finalul unui semestru cu scăderi de vânzări, Praktiker a anunţat şi că singurul său proiect de extindere din acest an din România va fi finalizat în ultimul trimestru, fără a preciza însă locaţia.
De partea cealaltă, Dedeman a anunţat că şi-a atins deja ţinta de expansiune a reţelei setată pentru 2010.
"Odată cu deschiderea magazinului Dedeman la Timiş