Singura veste bună pentru comercianţii care încă au închiriate spaţii în cele trei centre comerciale deschise începând din 2008 în Suceava este legată de faptul că pe timpul verii s-au întors în oraş mai mulţi localnici care lucrează în Italia şi Spania, care "cumpără şi maşină de spălat şi aragaz şi frigider". În rest, toate proiectele au zeci de spaţii goale, hainele au reduceri de până la 80%, iar preţul unui suc la o cafenea din mall începe de la 3 lei. Clienţii, în schimb, sunt număraţi pe degete.
Singurii oameni ce puteau fi observaţi într-o sâmbătă după-amiază pe culoarul de la parterul centrului comercial Galleria din Suceava erau cei doi agenţi de pază şi un cuplu de tineri.
Deşi în majoritatea magazinelor, care afişau reduceri de preţ cuprinse între 50 şi 80%, rafturile erau pline cu marfă, cei mai mulţi clienţi din mall erau în Penny Market, magazinul de tip discount deschis la finele anului trecut "ca să mai atragă oameni", după cum spune un cumpărător. Nu erau mai mult de 20 de vizitatori în tot complexul Galleria, iar în magazinele de haine şi electrocasnice bătea vântul.
"La noi nu prea vine lume cum vine la Carrefour (Shopping City - n. red.) sau la mall (Iulius Mall - n. red.). Este constant aşa - e gol mai tot timpul, iar acum, fiind şi cald, lumea nu prea iese la cumpărături, chiar dacă este weekend", spune vânzătoarea de la Tina R, retailerul de îmbrăcăminte prezent în mai mult de zece centre comerciale din toată ţara.
Galleria este cel mai mic centru comercial din oraş, finalizat în 2009 de către grupul israelian GTC în urma unei investiţii de 22 de milioane de euro.
Proiectul este structurat pe parter şi un etaj superior, dar singurul magazin deschis la etaj este House of Art, care nu avea însă niciun vizitator. Un alt spaţiu era ocupat de o cafenea, tot fără niciun client, doi copii se jucau în spaţiul speci