Ursus Breweries, liderul pieţei locale a berii, a vândut cu 19% mai puţin în perioada aprilie-iunie a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit informaţiilor apărute pe site-ul companiei. Scăderea vine după un declin al vânzărilor de 13% anul trecut şi o reducere a profitului net al companiei cu aproape 90%, la 4,8 mil. euro.
"În România, volumele au scăzut cu 19%, în timp ce mediul economic a continuat să se deterioreze", au menţionat reprezentanţii SABMiller în raportul companiei.
Aceasta a fost cea mai mare scădere înregistrată de Ursus Breweries în primul trimestru al anului financiar (aprilie - martie) din ultimii ani, dar şi cea mai mare scădere a volumelor înregistrată de o filială a SABMiller.
Ursus Breweries înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut o scădere de 3% a volumelor vândute după o creştere de 22% obţinută în primul trimestru al anului financiar 2008-2009.
"Principala cauză a scăderii pieţei sunt condiţiile economice şi, în acest context, consumatorii preferă să iasă mai rar la o bere, cumpără mai puţin sau beau o bere în loc de două. Acest aspect a influenţat puternic volumele din piaţă, comparativ cu anul trecut, când în primul trimestru piaţa a fost relativ constantă. În acest context volumele Ursus Breweries au înregistrat o scădere de 19% faţă de anul trecut, în linie cu evoluţia pietei", a declarat Gary Whitlie, britanicul care a preluat funcţia de preşedinte al Ursus Breweries din această lună.
Spre comparaţie, Polonia a înregistrat o scădere de 10% a volumelor în perioada aprilie-iunie a acestui an comparativ cu acelaşi trimestru al anului 2009, în timp ce vânzările din Rusia s-au diminuat cu 9%, iar cele din Cehia cu 8%, în ritm cu piaţa. Astfel, vânzările SABMiller au scăzut în Europa cu 9% în primul trimestru al anului financiar 2010-2011.
În anul 2009-2010, volumele Ursus Brew