Agenţiile resimt cel mai bine acest lucru, deoarece încasările au scăzut cu un procent între 20 şi 40%
Situaţia economică dificilă care s-a acutizat în 2009 are repercusiuni şi în 2010, fapt ce se traduce printr-un număr tot mai mic de turişti şi încasări mai mici, chiar şi 40% pentru agenţiile de turism. Oamenii au ajuns să calce pragul agenţiilor de turism doar ca să privească pliantele şi mai puţin ca să cumpere vacanţe, pentru că nu îşi mai permit acest lucru.
"Tour-operatorii s-au plâns că mulţi români au avut intenţia să meargă în vacanţă şi au venit în agenţii, dar puţini oameni au şi ajuns să cumpere", a declarat, pentru Curierul Naţional, Traian Bădulescu, purtător de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
În medie, agenţiile de turism au înregistrat scăderi de până la 20% în primul semestru al anului 2010, pentru vânzările pe segmentul turism intern faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, potrivit datelor furnizate de ANAT. În ceea ce priveşte turismul extern, scăderile încasărilor au fost chiar mai mari, între 20 şi 40% faţă de primul semestru al anului trecut.
Destinaţiile care au avut cele mai importante scăderi au fost Tunisia, Egipt şi Grecia. În cazul Greciei, numărul turiştilor a scăzut cu 10%, iar încasările pentru această destinaţie s-au redus cu 30%.
Preţurile - modificate în continuare
"Anul trecut preţurile pentru sejururi s-au ajustat substanţial, iar această tendinţă s-a păstrat şi în 2010. Pe destinaţiile din România preţurile au scăzut cu 10 %, la fel s-a întâmplat şi în cazul Bulgariei, iar pentru Grecia costurile s-au redus cu 20-40% pentru cei ce au cumpărat o vacanţă", a mai spus Traian Bădulescu.
Criza aduce tot mai multe oferte
Reprezentanţii ANAT spun că, în prezent, turismul intern traversează o perioadă mai puţin fa