Euroins, companie de asigurări controlată de bulgarii de la Eurohold, şi-a schimbat radical strategia anul acesta, în încercarea de a reduce ponderea asigurărilor RCA (răspundere civilă auto obligatorie) în portofoliu, după ce anul trecut a avut o strategie de vânzare agresivă pe acest segment.
Compania a decis să îşi schimbe politica după ce anul trecut a înregistrat pierderi din cauza daunalităţii ridicate a asigurărilor RCA, afirmă Alin Bucşa, directorul general al companiei. În 2009 Euroins a fost unul dintre cei mai agresivi vânzători de RCA, având printre cele mai reduse preţuri din piaţă pentru a atrage cât mai mulţi clienţi.
"Nu există jucători care să practice doi ani la rând preţuri reduse la RCA, pentru că nu rezişti. Este o metodă de a câştiga notorietate şi clienţi, noi am avut anul trecut 800.000 de clienţi, mai mult decât dublu faţă de 2008. Acum încercăm să păstrăm doar clienţii buni pe RCA şi să le vindem şi alte produse celor pe care i-am câştigat anul trecut", explică Bucşa, care a fost numit în iulie anul trecut la conducerea Euroins, după ce a fost director al Sucursalei Bucureşti a BCR Asigurări.
"Nu mai avem o strategie agresivă pe RCA, deoarece în 2009 am avut pierderi. Încercăm să ne desprindem de imaginea de asigurător RCA", adaugă directorul Euroins. Anul trecut compania a înregistrat o pierdere de 8,1 mil. lei (1,9 mil. euro), la jumătate faţă de anul anterior.
Despre unele probleme pe care le-a mai avut Euroins cu plata daunelor din cauza creşterii foarte rapide pe RCA, Bucşa spune că acestea nu mai există de când a preluat conducerea companiei, deoarece a fost extinsă mult reţeaua de lichidatori de daune. Creşterea pe RCA a fost atât de rapidă, încât în primul trimestru din 2009 Euroins a ocupat primul loc pe acest segment de piaţă, după campania de iarnă. În primele trei luni din acest an compania ocupa locul şa