Clienţii care au cumpărat telefoane mobile la preţ redus nu pot scăpa de penalităţi.
Utilizatorii care au încheiat contracte cu furnizori de servicii aşa cum sunt operatorii telecom pot renunţa, în anumite condiţii, la abonamente, fără a plăti o taxă de reziliere chiar dacă iniţial au fost de acord să plătească penalităţi pentru întreruperea contractului înainte de termenul agreat, potrivit Legii 161 pe 2010 promulgate de preşedintele României pe data de 9 iulie.
Actul normativ, iniţiat de senatorul PD-L Iulian Urban, modifică Legea 296/2004 (Codul consumului) şi Legea 193/2000 (privind clauzele abuzive din contracte) şi îi vizează pe toţi comercianţii şi furnizorii de servicii chiar dacă senatorul Iulian Urban spune că a iniţiat acest proiect în primul rând pentru a stopa un sistem "incorect de pretindere a taxelor de reziliere a contractelor încheiate de consumatorii români în domeniul internet-telefonie".
Schimbarea introdusă în Codul consumului blochează eventuale tentative ale furnizorilor de a limita dreptul clienţilor de a rezilia un contract, însă le lasă companiilor dreptul la "justa despăgubire". Practic, companiile vor avea astfel posibilitatea de a le cere astfel clienţilor care denunţă contractul înainte de termenul agreat iniţial eventuale reduceri aplicate la preţul unui telefon mobil, sau contravaloarea instalării unui serviciu precum televiziunea prin satelit. În condiţiile competiţiei dure de pe piaţa telecom, majoritatea operatorilor au permanent în desfăşurare promoţii, astfel că este posibil ca numărul clienţilor care se află în situaţia de a nu fi obţinut o reducere sau un serviciu gratuit este limitată, potrivit estimărilor de pe piaţa telecom. Spre exemplu, 70% din clienţii retailerului ProGsm, prezent în Moldova, îşi prelungesc abonamentele de telefonie cumpărând un mobil la tarife mai mici în schimbul semnării unui