Directorul Operei Naţionale Bucureşti intenţionează casarea decorurilor de patrimoniu, semnate de nume prestigioase, pentru a le înlocui cu creaţii proprii. După distrugerea decorurilor semnate de Franco Zeffirelli pentru „Cavalleria Rusticana“, o nouă „crimă“ culturală se pregăteşte la Opera Naţională Bucureşti (ONB).
Surse din interior semnalează că directorul actual, Cătălin Ionescu-Arbore, pregăteşte şi casarea celeilalte montări donate, la mijlocul anilor '90, de prestigioasa Covent Garden din Londra, „Liliacul" de Johann Strauss, semnată de John Cox, unul dintre cei mai renumiţi regizori de operă din lume (printre altele, director de producţie la Royal Opera).
Mai citiţi şi:
VIDEO Angela Gheorghiu: „Noi, artiştii, ne supunem altor legi“
Cum se ştie de multă vreme că Arbore intenţionează o nouă montare cu „Liliacul", prinde din ce în ce mai mult contur speculaţia că aceste scenografii sunt distruse pentru a fi înlocuite cu cele semnate de actualul director al ONB, scenograf la bază.
„Cătălin Ionescu-Arbore acţionează din ură"
La fiecare conferinţă de presă, în primii ani după ce a devenit director al Operei, Arbore promitea că „Liliacul" va fi înlocuit cu o producţie nouă: „Vreau să avem un nou «Liliacul» de Revelion!". După ce, doi ani la rând, au văzut „Văduva veselă", participanţii la Revelionul Operei au cerut reprezentaţia cu „Liliacul" de la Covent Garden, care s-a jucat la 31 decembrie 2009, în faţa a 1.000 de oameni, cu un succes fulminant. „Decorul de la «Liliacul» arată perfect, este impecabil", îşi aminteşte un participant.
„Arbore a vrut să distrugă aceste spectacole, fiindcă are o ură nebună pe fostul director, care a adus, în '98-'99, aceste lucrări de la Londra", ne-a declarat un apropiat al Operei, sub protecţia anonimatului. Primul act al atacului împotriva „Cavaleriei..." a fost făc