Membrii aeroclubului din Girov pot admira de la înălţime atât oraşul, cât şi Ceahlăul sau mănăstirile Bucovinei.
Sorin Lungu a făcut primul zbor cu motodeltaplanul în toamna anului trecut, când a ajuns deasupra muntelui Ceahlău. De atunci a mai zburat la un miting aviatic din Bacău, pe diferite rute din judeţ şi de câteva ori deasupra oraşului Piatra Neamţ.
„Nu se compară imaginea şi senzaţiile pe care le ai în zborul cu motodeltaplanul cu panorama pe care ţi-o oferă o cursă cu telegondola. Ai mai multă libertate de mişcare şi ţi se activează toate simţurile“, spune Sorin. El găseşte în zbor şi plăcerea de a pilota sub supravegherea instructorului Iulian Pârăoanu, singurul pilot cu licenţă din judeţ şi preşedinte al clubului Aviasport din Girov.
Piatra se vede cel mai bine de la 500 de metri
„Îmi place să zbor la înălţimi mai mici de 100-200 de metri, ori la 2.000-2.500 de metri altitudine, printre nori. Oraşul poate fi admirat foarte bine de la o înălţime de 500 de metri, iar dacă atmosfera e mai clară ai şansa unei panorame mai largi“, spune Iulian Pârăoanu. Un alt membru experimentat al clubului este Ionel Grădinaru (60 de ani), care a început în 1982 cu deltaplanul, iar acum s-a îndrăgostit de aparatul cu motor.
„E mai multă siguranţă în zborul cu motodeltaplanul. În zborul liber trebuie să ţii cont mai mult de curenţii de aer, de condiţiile atmosferice“, spune Ionel Grădinaru. Pentru un zbor cu motodeltaplanul trebuie să fie îndeplinite condiţiile de vizibilitate maximă şi să nu existe furtuni sau turbulenţe atmosferice.
Turism de la înălţime
Cu un rezervor de 60 de litri de benzină se pot face trasee de circa cinci ore, iar membrii clubului au identificat deja câteva rute atractive pe calea aerului precum Piatra Neamţ-lacurile de pe Valea Bistriţei-Masivul Ceahlău şi Piatra Neamţ-Târgu Neamţ-Vatr