Situaţia economică este partea a doua a problemei încasărilor operatorului
România - una din cele mai slabe pieţe ale grupului mare
Veniturile din servicii ale Vodafone România au scăzut în trimestrul al doilea al anului calendaristic, din cauza condiţiilor economice dificile şi a concurenţei tot mai dure, care a afectat preţurile. "Veniturile organice din servicii au crescut cu 3,7% în Africa şi Europa Centrală, creşterea de la Vodacom (Africa de Sud) şi Turcia fiind amortizată parţial de scăderile din România şi restul Europei Centrale (...) Veniturile din servicii de pe piaţa românească au scăzut, din cauza condiţiilor economice slabe şi competiţiei tot mai dure în privinţa preţurilor, ca rezultat al ofertelor promoţionale", se arată într-un raport al grupului britanic Vodafone, cel mai mare operator de telecomunicaţii din lume.
Vodafone avea, la sfârşitul lunii iunie, 9,819 milioane de clienţi în România, faţă de 9,663 milioane la finele anului trecut, 9,73 milioane la sfârşitul lunii martie, respectiv 9,533 milioane de utilizatori la jumătatea lui 2009, potrivit raportului. Procentajul clienţilor prepaid în baza totală de utilizatori a urcat la 62,4% până la aceeaşi dată, de la 61,9% la sfârşitul anului trecut.
Venitul mediu pe utilizator a scăzut puternic în T1, dar şi-a mai revenit puţin în T2
Indicatorul ARPU (venitul mediu din servicii pe utilizator) al Vodafone a fost, în trimestrul aprilie-iunie, al doilea al anului calendaristic şi primul al anului fiscal, de 6,9 euro pe piaţa românească, de la 7,6 euro în perioada octombrie-decembrie 2009, respectiv 6,7 euro în primele trei luni ale anului 2010.
Serviciile prin contract au asigurat Vodafone România un ARPU de 14,3 euro, iar cele prepaid de 2,4 euro. Reţeaua din România a Vodafone a gestionat, în trimestrul al doilea al anului calendaristic, 3,96 miliarde de